Tuesday, July 13, 2010

Exam n Ramadhan

Exam lagi another 2 weeks. saye dan budak2 kelas tatau nak study apa.masalahnya buku manual yang kita pakai tu, adalah compilation of journal and papers. So, bukan semua yang dalam tu masuk dalam exam. dan nak tunggu tips from lecturer hujung minggu ni. Jadi kami semua yang dah siap assignment ni dah tatau nk baca apa.articles and books banyak dah baca.tp tak tahu mana yang masuk exam..nk concentrate mana pun tak tahu. Dah lah nanti exam dekat UKM bangi. 1jam dari rumah!!..sabar jelah.

Lupekan pasal exam sekejap dan kita fokus pada apa yang akan berlaku lepas exam..Its Ramadhan!!..dan selama 5tahun ni 1st time satu bulan ramadhan duduk di rumah. Takde aktiviti belajar. Masa kat uia dlu 3rd year & 4th year, duduk rumah tp ulang alik ke kelas. Kali ni cuti sebulan ramadhan dan raya.fuhh..layannn~~ Harapnya tahun ni dapat pergi iktikaf kat masjid. Dah bertahun2 tak pergi. Sebab tak ada teman. Nak pergi tidur masjid dengan kawan2 perempuan je tak berani nk drive.sebab tempat yang best utk iktikaf adalah dekat masjid shah alam atau masjid putrajaya atau masjid besi. Kebetulan hrtu abg saye ada cakap nak ajak kakak ipar g iktikaf. Terus je ckp nk ikut. Rindu nk beribadah dalam masjid..Boleh ajak umi pergi skali.Kalau pergi masa weekdays umi sah tak nak ikut sbb abah kerja. Takpe pergi masa weekend je pun best. ajak abah n bawak khaulah..

Masa weekdays yang cuti tu....Boleh la saye asah balik skill memasak saye..dalam setahun, sebulan bulan ramadhan je lah saye rajin masak. Sebabnya bulan2 lain ada pembantu yang masa. Dia datang half day je sampai tengahari siap2 masak skali utk malam terus. Jadi saye balik kelas tengahari tu tinggal makan je. Masa bulan ramadhan, maid saya kerja mcm biasa, cuma tak masak lah. Jadi masa berbuka saya dan umi yang masak. Masa bulan puasa ni la segala menu special keluarga kami keluar..Macam-macam menu dah saya fikir nak masak.lagipun saya berdua je dengan umi. Abah sejak kena buat kerja2 admin selain mengajar ni abah selalu busy dan balik lewat. Jadi weekdays kami berbuka berdua je. Tapi mcm tahun lepas, ada2 masa saya ajak bekas2 roommate hostel saya datang buka kat rumah. Mereka semua abah dan umi dah kenal. Jadi mereka datang berbuka..lepas tu mimpi2 makanan kat sini.hehehehe...jgn main2, khansa walaupun setahun sebulan je masak...tapi sekali masak...penangan sampai bawak ke mimpi..hehehe...

k lah, masa utk fikir nak study apa utk final exam ni..hantam sajalahhh~~~

No comments:

Post a Comment