Friday, July 2, 2010

Tenang..

To someone that i can call as a sister, thank you for ur concern and care that you have given to me. Bila saya baca this verse, it makes me feel great and calm..

"Then when you have take the decision, put your trust in Allah, certainly Allah loves to those who put their trust in him"(Al-Imran)

kadang2 kita terlupa meletakkan pengharapan pada ALLAH..sedangkan ALLAh itu ada sentiasa utk kita...Allah tuhan yang menciptakan kita, Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan ALLAH..Dia lah yang memberi ujian dan dugaan terhadap hamba-Nya untuk menguji sejauh mana pengharapan hamba terhadap-Nya..

sebagai contoh..seorang guru..bila dia mengajar, dia akan mengharapkan feedback dari pelajarnya, mengharapkan pelajar datang dan bertanya sekiranya ada sebarag permasalahan..dan sampai satu masa, dia akan memberi ujian kepada semua pelajarnya utk menguji sejauh mana mereka faham dengan apa yang di ajar..Bagi murid yang komited, pastinya dia pergi kepada guru nya dan meminta bantuan bagaimana nak menghadapi ujian..dan waktu ujian dan sesi menanda kertas ujian tiba, guru tersebut pastinya akan mencari kertas ujian muridnya yang sentiasa datang kepadanya dan menanda dengan senang hati...

Begitu juga hubungan kita dengan ALLAH...Allah akan memberi ujian kepada hamba-nya dan melihat mana satu hamba-Nya yang akan datang dan mengadu pada-NYA utk menghadapi ujian yang diberikan..bagi yang selalu mengadu pada-NYA, Pasti Allah akan berikan hint utk mereka bagaimana menghadapi ujian-NYA.. :)

Bertabahlah!!~~

No comments:

Post a Comment